Waterdier, prachtig hier! - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Waterdier, prachtig hier! - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Waterdier, prachtig hier!

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

28 September 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

19/9: Maandag die wederom niet als een maandag voelt. Wat ik allemaal mag doen op stage is zo leuk! Ik kan zelfs mijn chaotische creatieve ei kwijt bij het ontwerpen van shirts. Jaja, er moeten in totaal 900 shirts gedrukt worden waarvoor ik het ontwerp mag maken, maar maak je niet druk, alles onder drukte controle. Om offertes op te vragen ga je hier naar een drukker toe, nee in de mail begrijpen ze je niet goed. Onthoud even dat je hier binnen 10 minuten in Frankrijk bent en dan te bedenken dat ik 1,5 UUR in de auto heb gezocht naar dat ene bedrijfje. Volhardend en zwetend heb ik het gevonden om vervolgens in de file terug te rijden. Ja ook een file, dat is bijna altijd rond sluitingstijd aangezien alles hier eenbaansweg is. SLIM.

20/9: Michelle is jarig! Taart, biertjes en gezelligheid!

21/9: Vandaag een meeting met een school. Ik moest door twee bewakers begeleid worden over het schoolterrein aangezien het ‘gevaarlijk’ was. Niet dat de bewakers ook maar iets zouden kunnen doen, want zelfs ik op hakken zou sneller rennen dan de bewakers die hun eigen vet mee moeten slepen. Wel een heel leuke meeting, met veel nieuwe ideeën en deelnemers extra!

22/9: Ik ga lekker weer shirts ontwerpen en logo’s en flyers en ik wordt er verdomd veel sneller in, altijd fijn! Dankzij al het bier, de BBQ’s en het lekkere eten begin ik me steeds meer te voelen als de vrouwelijke versie van de bewaker die het vet met zich mee moet slepen. Om die reden: JOG ik naar huis. Nou ik zal je een ding zeggen, ik snap 100% waarom de mensen hier het vet liever met zich meeslepen dan dat ze sporten. Allemachies, het was ongeveer 4 kilometer hardlopen maar het leek wel of ik 4 kilometer had gezwommen. Ruitenwissers voor je ogen zouden hier een leuk het-beste-idee-van-Sint-Maarten zijn. Eenmaal thuis lag mijn muggenspul nog in de auto, wat betekende dat ik moest wachten in mijn kamer, met lange mouwen, lange broek en airco op -10 Celsius of -9276 Fahrenheit (als protectie tegen muggen zonder muggenspul) tot de mannen terug kwamen met mijn auto. Beste slechtste idee uit mijn St. Maarten carrière.

23/9: Na werk doen we biertjes want het is vrijdag. De mannen moeten morgen weer werken dus die willen niet mee stappen. Voor mij is het vrijdag dus ik wil natuurlijk wel! Ik ga naar het stage huis waar we zingen, biertjes drinken, kletsen, bierpongen en de longen uit ons lijf lachen. Rond middennacht gaan we naar Soggy Dollar. YEAH SOGGY. Wat heb ik hard gelachen met Celien en wat was het bier heerlijk en wat waren de mensen gezellig: mooie nacht!

24/9: Celien en Celeste zouden met mij mee gaan SUP-pen. Beste idee ooit vonden we gister voor middennacht, maar vandaag lijkt het een minder sterk plan. Volhardend als we zijn gaan we toch, wel pas om 13:00u want het is zwaar vandaag. Toepasselijk ‘ontbijten’ we bij de SUPway (oké: Subway) voor we gaan SUPpen. We gaan naar Mullet Bay, chiwouwa mooi daar! We proberen te SUPpen maar eindigen al snel in chillen op de SUPs, wat de pret niet mag drukken! Iedereen van het stage huis komt ook naar Mullet en voor we het weten is het al weer hartstikke laat. Eerst ga ik naar de BBQ van Michelle, die was tenslotte jarig. We zitten heerlijk aan een koud drankje, bij het vuur (niet voor de warmte natuurlijk maar voor het licht). Daarna zou ik nog naar een feestje gaan van stagiaires maar ik ben uitgeteld, dus blijf lekker op het BBQ-feestje! Morgen een rustig dagje ☺

25/9: Als ik wakker wordt zie ik dat wat meiden hebben gevraagd of ik mee wil gaan hiken. Hoppa, chaos sas weer in de house dus tuurlijk gaan we hiken. Oh ja, hoe laat we gaan? Om 13:00u, want op het warmste van de dag is het natuurlijk het slimst. Tuurlijk niet. Maar ja, onwetend als we zijn doen we het lekker toch! Lize, Iris en ik gaan op tocht. Ten eerste was het begin van de hike al haast niet te vinden, maar gelukkig hadden we airco in de auto. Ten tweede wisten we eigenlijk het eind punt niet. Maar ach, het zou wel opvallen als we er waren toch? Na 20 minuten lopen kwamen we dan toch aan op de befaamde plek: Natural Pool! Het is prachtig, de tocht was machtig mooi en de verfrissende duik is de beste remedie tegen de oververhitting! PRACHTIG <3 Daarna lopen we rustig terug en is de dag eigenlijk al bijna om. We koken samen, we eten samen, we teuten samen en ik geniet.

Ik geniet. Ik geniet van het feit dat alles hier zo mooi kan zijn!

  • 28 September 2016 - 20:53

    Reitse:

    geweldig geschreven en mooie foto's vooral blijven doen dit bloggen.
    dikke kus van mij.

  • 28 September 2016 - 22:08

    Nicole:

    Je enthousiasme is bijna te 'voelen', zo leuk kan je het op papier zetten. .Wat een heerlijke gezellige voldane week heb je weer achter de rug.
    Kus van je blije

  • 30 September 2016 - 06:13

    Marie:

    goedemorgen Sas leuk om te lezen en zo op de hoogte te blijven van je mooie avontuur.
    de foto.s zien er prachtig uit
    tot je volgende week verslag en geniet ervan xxxx Tante hahahah Marie

  • 01 Oktober 2016 - 06:55

    Carla:

    Wat een heerlijke verhalen, zo te lezen zuip jij straks je vader nog onder tafel (hahahaha)

  • 02 Oktober 2016 - 15:05

    Mirjam:

    Wat schrijf jij toch leuk Sas, je ziet het gewöon voor je. 1 ding is zeker je verveelt je niet en geniet met volle teugen. Doe je goed, een fijne week en tot je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 14614

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: