Als de tijd vliegt, vlieg mee! - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Als de tijd vliegt, vlieg mee! - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Als de tijd vliegt, vlieg mee!

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

20 Oktober 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

10/10: Wiehoee, kijk eens wat een prachtige dag! Is het je nog niet opgevallen? Het is 10/10. Nog niet? Nee begrijpelijk, dat had ik ook. Maar het is dus Independence Day! Ben ik even blij dat ze onafhankelijk zijn geworden op 10/10/10. Ja nu valt het kwartje he. We hebben een vrije dag, dus we gaan een boottocht/snorkeltour doen. Samen met zijn 23en (meer zielen meer vreugd zeg ik altijd maar) gaan we op pad. We hebben 2 privé boten, een voor de MANNUN. en een voor de vrouwtjes. We gaan naar Tintamarre, waar we snorkelen met schildpadden. Wouw zeg! Helemaal naar de bodem(die verder is dan het lijkt) gezwommen om ze van dichtbij te zien. Met last van je oren en een ademtekort door een te klein pijpje boven komen, om er dan achter komen dat schildpadden ook omhoog moeten komen op een schepje lucht te nemen. Ach, van je fouten moet je leren zeggen we dan maar he.
We vervolgen de tour, als diva’s zitten we aan een biertje op de speedboot. We komen aan bij het koraal, we snorkelen, genieten en laten ons meevoeren door de zee.
We vervolgen de tour en komen aan bij Pinel. Beter bekend onder de toeristen als het leguanen eiland. Beter bekend bij mij als het mini-dinosaurussen eiland! Aan het eind van de middag komen we voldaan terug, we eten pizza en we kletsen na.
Wat een weekend. Wat een onvergetelijke maandag!

11/10: Ik voel me moe maar voldaan na een heerlijk weekend. We hebben op kantoor de halve dag geen internet, dus dat is naar aangezien we leven in een zeer technisch tijdperk. Naja, iets minder technisch op St. Maarten aangezien ze bijvoorbeeld niet aan internetbankieren doen. Ach, het mag de pret niet drukken want het is al dinsdag en het voelt als een maandag!

12/10: Liefste lezers, deze dag ben ik vergeten te noteren in mijn o-zo leuke boekje dat ik van de liefste Britt en Jilmer heb gehad. Stom, dom maar zo onvermijdelijk! Ik had vast een leuke dag, geen bijzondere want dan had ik het wel onthouden, maar gewoon een goede. Een goede die je niet hoeft te onthouden omdat goede dagen hier gelukkig vanzelfsprekend zijn. Op zich dus best bijzonder!

13/10: Vandaag de eerste prijzen van Intertoys gesponsord gekregen. Weetje: dit is de kleinste Intertoys op de hele wereld! Na werk ga ik naar stagehuis, waar we jaja: BIEFSTUK eten! Biefstuk, geen zorgen Nevil, met Rozemarijn. Ik kan de smaak omschrijven in een woord, 3 lettergrepen, succes. Daarna kijken we een film: Finding Dory. Met alle meiden zitten we, half versuft, stil (ja, stil) te kijken. Zo stil is het hier nog nooit geweest. Zo stil, dat iedereen na afloop ook verbaasd is dat we de film hebben kunnen horen. (Vooruit: 1 woord, 3 lettergrepen is god-de-lijk!)

14/10: VRIJDAG. En wat doen we op vrijdag? Inderdaad, het weekend inluiden! We drinken biertjes bij de Yacht Club, we drinken biertjes bij het stagehuis, we gaan naar Soggy en verbazen ons. Het is weliswaar rustig in Soggy. Niet rustig als in: geen mensen, maar rustig als in: kalmte. De chaos en de drukte is uit de mensen en dus uit Soggy. Ook wel eens lekker, kan je een gesproken gesprek voeren in plaats van een geschreeuwd gesprek.

15/10: We, Fleur (aka Fleurtje) en ik, zouden naar Marigot gaan om 10u. Veel te optimistisch natuurlijk. Dus we verlaten het een beetje. We shoppen in Marigot. SHOPPEN! Er valt iets prominent op in de winkels: de zomercollectie is in de uitverkoop en de sjaals en handschoenen zijn de nieuwe collectie. Tja, blijkbaar gaan we hier gewoon mee met de seizoenen van Frankrijk (Europa) aangezien we in Frankrijk (Saint Martin) zijn. Daarna gaan we naar Friars Bay, chiwouwa mooi. De knullen, een paar, van Rama komen even buurten. We hebben een heerlijke middag en lachen om de Cosmopolitain (je moet er bij zijn). We besluiten te BBQen, bij Little Bay. We halen de BBQ en Kiri (aka Kirr) gaat mee. Op Little Bay maken we de BBQ aan, stallen we het eten uit en maken we vuur. Vuur voor het licht. Wat op zich niet nodig is want het is vollemaan, jaja: en dus Springtij. Na het weetjes kwartiertje, heerlijk eten, een prachtige volle maan, gezellig geklets en een duikje gaan we ’s nachts terug.
Wat een magische dag!

16/10: Ik wordt wakker en Skype met Omi, jeeeeej. Wat leuk om lekker te kletsen en wat is Skype toch fascinerend he Oom! ‘Dat dit allemaal toch kan is toch geweldig’. Ik neem het vaak voor lief dat het kan, maar inderdaad Oom: wat geweldig dat dit kan. Daarna Skype ik nog even met Jilles, naja de Kassies! Gezellig, teuten we over alles wat hier is, wat daar gebeurd en ik zit voor mijn gevoel haast op de bank naast ze. Door al deze heerlijke gesprekken vergeet ik haast dat ik naar Karakter ga.
Ik pik Kirr op met de auto en we genieten. We genieten van het weer, de zee, het teuten en de heerlijke lunch. Rama en nog meer mensen van het stagehuis komen ook, altijd gezellig zo’n zondag-karakter-dag.

De tijd vliegt. Als de tijd vliegt, vlieg mee!

  • 20 Oktober 2016 - 19:16

    Reitse:

    Hoi het is wel genieten.
    en genieten en genieten en genieten en genieten,
    Dus GENIET er maar van.
    kus pap. :-)

  • 20 Oktober 2016 - 20:00

    Mirjam:

    Hoi Sas, wat heb jij toch een zwaaaaaar leven zeg :-) Pfffff hoe hou je het allemaal vol. Alle gekheid op een stokje. Volgens mij hang je van feesten aan elkaar, dan is het inderdaad genieten, genieten en nog eens genieten. En weer met mijn vrienden de schildpadden gesnorkeld, bofkont :-) Veel geniet plezier. Liefs van ons XXX

  • 27 Oktober 2016 - 14:30

    Britt:

    Ahh zo leuk Skypen met Oom! En snorkelen met schildpadden WAUW!
    Ben blij dat je zo geniet Sassie! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14602

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: