Uitrusten is voor mietjes - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Uitrusten is voor mietjes - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Uitrusten is voor mietjes

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

21 November 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

7/11 Het Nederlandse media team is op St. Maarten! Super gezellige mensen, vol goede en enthousiaste ideeën. We hebben de hele dag meetings, echt de hele dag als in: 0x mijn laptop aangeraakt. Iets wat zeer bijzonder is in dit tijdperk. In de avond ga ik met Nouk de berg beklimmen, lopend dan wel weer, maar alles is beter dan niks! Bovenaan genieten we van het uitzicht en gaan we met kramp in de kuitjes naar beneden. Tot de late uurtjes kijk ik verplicht een film: Jack Reacher 1, want morgen kijken we 2 in de bioscoop!

8/11 Het media team maakt vandaag het promofilmpje voor de Heineken Regatta. Dit betekend dat er om 10:00u al een biertje gedronken moet worden aangezien niets zo slecht is als doen alsof je een biertje drinkt. De hele dag zijn we er mee bezig, Kir doet mee bij Maho, Ierissie en Em doen mee als promogirls van Heineken. Heerlijk een kerstwens filmen in 35C op teenslippertjes. Nadat ik thuis heb gegeten gaan we naar de bioscoop, met Nouk, Em en Ierissie, waar we Jack Reacher 2 kijken onder het genot van een MEGA popcorn en MEGA cola. Het MEGA past in alle opzichten goed bij mij als mens: MEGA mens, MEGA trek, MEGA veel plezier. Zoals meestal gebeurd bij ons blijkt Jack Reacher 2 geen opvolger van 1 te zijn! Dus ik heb genoeg actie films voor de aankomende maand achter de kiezen.

9/11 Ik Skype in de ochtend met de HvA, mijn klasgenoten en nog een heleboel onbekenden stellen mij vragen over de stage hier. Aangezien de Wi-Fi vanaf dit eiland niet helemaal uitmuntend, hartstikke slecht, is was het een beetje improviseren met wat ik dacht te horen en wat er gezegd werd. Zo verstond ik toch echt hoe het hier met de ‘cops’ was, waarna ik er na 5 minuten achter kwam dat ze doelden op de ‘costs’. Tja, weetje je kan maar beter te veel informatie geven dan te kort! In de middag ga ik naar het vliegveld om Britt te verrassen! JAAAA BRITTIE IS OP VISITE! Thuis eet ik snel wat en we gaan naar een feestje van Presidente (ja, concurrent van Heineken, maar mag de pret niet drukken). De meiden gaan natuurlijk mee! Daarna breng ik ze terug naar huis, aan de andere kant van het eiland, we dertig-minuten rijden, jaja dit eiland is reusachtig! Brittie heeft een pakket mee uit Nederland met: Pepernoten en 5x Tony Chocolonely, ik kan er weer even tegenaan de komende periode. Naja, vervang periode maar voor week. Zo gek dat een dagje met familie, zo snel als gewoon voelt, alsof ze gewoon even op visite komt! Heerlijk!

10/11 Omi is jarig! Ik heb een ballon opgestuurd naar Omi, wat een aardige kleindochter. Nu komt de grap, die andere aardige kleindochter die nu bij mij op visite is heeft dat ook gedaan. En dan nog erger, precies dezelfde ballon. En dan nog nog erger, zonder het van elkaar te weten! Naja niet dat iemand dat geloofd, maar Omi dit was echt toeval! Na werk ga ik meteen naar Nouk en lopen we 3 maal over de brug, dus drie rondjes, lekker sporty! Morgen is het St. Maarten op St. Maarten dus dat betekend dat we vrij zijn en we dus zeker een biertje moeten doen. Ik ga naar huis, douche, eet en ga naar Rythm and Booze. Samen met Daf, Cyn en Liez gaan we daarna nog naar Tantra, de grote bijna Amsterdam-feeling, discotheek van St. Maarten. Het is een lange pre-SXM-day.

11/11 Sint Maarten dag! Om 10:00u lig ik in het water op mijn surfplank. Veel te vroeg maar het is het zo waard. Ik heb mijn nieuwe GoPro-stickers op Sebas geplakt en ik ben ready. Helaas is de GoPro niet ready want ik ben hem vergeten op te laden.. Ik ga naar Brittie en Dey waar we even chillen aan het zwembad. Vervolgens doen we een rondje eiland: Pic Paradis, het hoogste puntje, waar je heen moet wandelen was een glibber wandeling geworden. Vervolgens naar Fort Louis wat minder intensief was en volgens de meiden dus een veel geschikter plan. De lichaamsbeweging zat er in ieder geval weer op dus gingen we naar Maho, vliegtuigen spotten! We zaten bij Sunset Beach Bar, waar we heerlijk aten. Om eens gek te doen gingen we daarna naar Orient om, om te kleden voor de nacht, het is vrijdag dus … Inderdaad Soggy avond! We zijn nu echt een volledig rondje eiland geweest en gaan naar mijn huis en vervolgens naar Soggy, Ik lig rond 3:30 in mijn bedje, heerlijk.

12/11 Mijn wekker gaat om 6:30u, ja dat zie je goed, 3:00 slaap. Ik moet foto’s maken van de Optimist-regatta van alle lieve kinders. Ik voel me matig, hoe langer ik wakker ben hoe beter maar ik ga natuurlijk eens instorten. Eens. Niet nu. Waarom ik naar Soggy ging? Je leeft maar een keer, dus leef. Ik voel me vandaag meer levenloos dan levend maar het leek gister een goed idee. Om 13:00 ben ik klaar en ga ik naar Kir haar moeder, die knipt mijn haartjes. Aangezien ik mijn haren een maand geleden zelf heb geknipt (zie 6/10) was het wel zeer nodig. Leuk om ieder zijn ouders zo langzaam aan te ontmoeten! Eind van de middag ben ik bij Britt, waar ik in slaap van. Het eens-komt-de-man-met-de-hamer-momentje is aangebroken. Ik slaap een uurtje om vervolgens Monopolie te spelen, nadat we besluiten dat we allemaal net zoveel kans maken om te winnen stoppen we. We kleden ons om en gaan naar het Calmos Cafe in Grand Case. Dit cafe was een idee van de meiden en is oprecht een van de meest positief-verrassende-eettentjes ooit. Je loopt via een straat door een steeg naar achter waar je dan plots op het strand zit en waar je heerlijk kunt eten! GEWELDIG!

13/11 Vandaag gaat de wekker om 7:00u, ja dat zie je weer goed. Het weekend bestond uit vroeg opstaan maar vandaag met een zeer leuke reden! We mogen van Anton en Marloes meevaren op de Race-office-catamaran met de Golden Rock Regatta. Brittie en Dey mogen ook mee, dus dubbel feestje! We genieten de hele dag van de zon, de biertjes, de gezelligheid en de wedstrijd. Het is nu al een mooie-mooie dag. En om het nog leuker te maken haal ik eind van de middag Tim op! Jaja, Hoorn-represent op het eiland hoor ☺ We droppen zijn koffer in het hotel, naja zeg maar beter luxe suite, allemachtig wat een prachtig hotel! We komen nog even samen met alle zeilers en eten een hapje met Brittie, Dey en Tims bij Buccaneers. Mijn energie is gedaald tot voor mij, dramatische waarden, gelukkig heb ik het allemaal zelf in de hand. Gelukkig en helaas. Ach.

Volgend weekend laat ik mijn wekker weer even weten, wie er nou echt de baas is!

  • 21 November 2016 - 17:15

    Carla:

    Jeetje Sas, je krijgt het alleen maar drukker zo te lezen!
    Wel gezellig allemaal, je moeder zal wel zeggen "denk je een beetje om je zelf"'
    En wat een leuk verhaal van die ballon voor Omi hahahahaha
    maar oma's vinden alles leuk wat ze ook krijgen.
    En ook leuke foto's weer, maak er ook nog een paar met Tim!

    Ik ga snel de andijvie stamppot prakken, de meiden komen zo eten en Ruub moet weer bikkelen.

    Doooooeeeeeiiiii, X Carla.

  • 21 November 2016 - 17:43

    Reitse & Nicole:

    Wat een druk weekend Sas, wel leuk dat je zoveel bezoekjes krijgt.
    Oh ja en 48 uur achterelkaar doorgaan is vermoeiend maar je gebruikt je dagen dan wel goed!!!!
    (mam zegt dat wat Carla schreef)
    Ik zeg gewoon genieten als je maar niet verstek laat gaan je kent me motto.
    Bij nacht de vrouw bij dag de vrouw.
    Dikke kus van ons. (-:

  • 21 November 2016 - 18:47

    Linda:

    Hallo Sas, Wat een leuke verhalen. Ik lees ze met veel plezier. Je bent altijd zo lekker enthousiast. Volgens mij heb je daar de tijd van je leven.En aan de apps en foto's van Tim te zien heeft die het ook super naar zijn zin bij jou. Gezellig hoor! Liefs Linda.

  • 22 November 2016 - 16:58

    Mirjam:

    Hoi Sas, druk, druk, druk, druk. druk.
    Maar beter zo dan dat je je verveelt nietwaar !!
    Maar wat gezellig al de bezoekers uit Hoorn, lekker genieten en bijkletsen.
    Je foto's zien er super gezellig en relaxt uit moet ik zeggen. :-)
    Denk om jezelf en geniet.
    Liefs en een dikke kus

  • 02 December 2016 - 11:42

    Britt:

    Sasssieee, super leuk weer om alles van je te lezen. Ik vond het echt suuuuper leuk om je weer gezien te hebben, toppertje van me! Binnenkort even skypen goed?!! Heeeeel veel liefs en een hele dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 14620

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: