We vierden veel oud en vieren nog meer nieuw! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu We vierden veel oud en vieren nog meer nieuw! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

We vierden veel oud en vieren nog meer nieuw!

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

14 Februari 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

26/12 Tweede kerstdag wordt natuurlijk ook gevierd, niet met familie bezoekjes en gourmet, maar zonder gour met vrienden op het strand. Iedereen is op Mullet Bay te vinden, dus wij natuurlijk ook. Ik heb gemerkt dat drukte gewoon in het mens zit, dus ondanks ietsiepietse weinig slaap staan we calorieën, zweet en ons hoofd te verbranden. Na het potje vieren we ons verlies met SUSHI. Emotie-eters. Het is echt het beste, lekkerste, kerstmaal ooit ☺ Eenmaal thuis kijken we een kerstfilm, ja dat koude kerstgevoel is gemakkelijk na te bootsen met te techniek van tegenwoordig.

27/12 Ik ben vrij! Omdat alle feestdagen dit jaar in het weekend vallen en wij dat oneerlijk vinden hebben we het kantoor een extra dagje dicht gelaten. Wat een pech. Samen met Pronkus en Daf doen we de hike naar de ‘natural pool’, in de beentjes en gaan. Ruub ziet voor het eerst een leguaan, dus primeurtje. Gek dat je dat zo normaal is. ‘Ja, voor jullie is het net als een eekhoorn in Nederland’, toch Ruub? Daarna gaan we naar Karakter waar we even chillen, een broodje eten en uiteindelijk schuilen voor de stortbui. Jaja, het regent zonnestralen maar soms ook gewoon regen.

28/12 Weer gewoon werken. Een drukke dag vol verrassingen! Zelf nog een kerstcadeautje gekregen; dineren & sunset cruise, lekker ☺ Thuis doen we even snel een powernap, want we moeten zo de hort op. Tantra avond. De nachtclub van St. Maarten, op doordeweekse dagen. Het is vrouwenavond dus de drank is gratis, maar als wij (vertraagd) aankomen is die natuurlijk al op. Ach, geld geef je hier net zo gemakkelijk uit als de tafel-van-1 opdreunen. Het is echt gezellig en we vertrekken om 02:30u weer naar huis. Morgen, of naja zo direct, weer naar werk.

29/12 Bij nacht een man, bij dag een man. Of vrouw. Emancipatie voorop natuurlijk. Ruub doet vandaag de sharkdive, leeeeeuk! Ik doe vandaag 100-1 dingen voor de Heineken Regatta, leeeeeuk! Na werk wordt het nog leuker, we gaan naar Toppers. Lekker karaoke met mijn toppers. Na ABBA, Queen en Bruno Mars kan natuurlijk ’Een beetje verliefd’’ niet ontbreken. Je kon ons engelengezang op Saba horen, wauw!!

30/12 Na werk borrelen we even na bij de Yacht Club, wordt een beetje een gewoonte, een lekkere en verkoelende gewoonte. We gaan even langs huis, kleden ons om en gaan naar het oppashuis van Daf. MOOI! Daarna gaan we naar Soggy, het is geen echte Soggy avond maar hij is zeker net zo leuk! ☺

31/12 Vandaag vieren we oud. Om 14:00u moeten we bij de Poolparty op de Loterie Farm zijn, mijn favoriete feestje, dus we pakken meteen door. We smokkelen wat flesjes drank mee naar binnen, waar we zelf natuurlijk de grootste lol om hebben. Fouilleren, ho-maar. Zulke betrouwbare koppies. Er wordt gezwommen, er is drinken, de DJ draait plaatjes en er komt zelfs nog een trompet-man bij. Deze avond kan niet meer stuk. Oeps, het is nog maar 21:00u. Deze dag kan niet meer stuk. We doen een powernap, iets wat een riskante zet is aangezien we afgelopen vrijdag niet wakker wilden worden. Maar nu vieren we oud, dus we gaan ervoor!

We gaan naar de Boardwalk in Philipsburg. Iedereen heeft zich daar verzameld om nieuw in te luiden. We stappen op een bier fiets, lachen ons een breuk en bekijken het vuurwerk met onze voeten in het zand. Ohja, ze tellen hier niet af. Om 00:00u gaat het vuurwerk af. Ach, rond 00:00u. Neem het met een korrel zand, het loopt allemaal niet zo nauw.

Daarna vind ik een sneaky ingang in Holland House. Zo’n betrouwbaar koppie dus daar maken we dit jaar nog even gebruik van. Ik besluit de rest te halen. We vieren de avond, genieten van het gratis drinken en de DJ op dit mooie feestje. Als we de tent uit worden geveegd gaan we naar huis.

1/1 Onze wekker gaat om 11:00u, want we hebben Nieuwjaars-duik om 12:00u op karakter. Uiteindelijk komen we daar om 12:05u aan, iets wat op zich niet erg is want meestal begint alles toch iets later. Nu begint het wel echt veel later, om 14:00u. Ja, we hadden gewoon uit kunnen slapen als we het even hadden gevraagd. Mijn eigen hersenspinsels bleken 12:00u zelf bedacht te hebben, geen idee waarom want ik heb nooit eerder een Nieuwjaars-duik gedaan. We kunnen het eigenlijk niet aan, maar we gaan voor ons reparatie-biertje, waar we best van op knappen. Rond 18:00u verlaten we de DJ op Karakter en gaan we naar de DJ op Kim Sha Beach. We eten erwtensoep, lekker Hollandse pot en gaan naar bed. Moe, verslagen maar vol plezier gaan we slapen.

We vierden veel oud en vieren nog meer nieuw!