De wereld is mooier met jullie! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu De wereld is mooier met jullie! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

De wereld is mooier met jullie!

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

14 Februari 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

23/1 Op werk heb ik 100 mails, en 100 dingen te doen. Het lijstje wordt langer en langer maar we blijven lachen. Stressloosleven. Daf en ik hebben afgesproken dat we de file run gaan doen. Tussen 5-6u is er altijd file op de brug, stilstaan file. Dus we parkeren de auto net voor de file en rennen rondjes op de brug rondom de file. Wanneer het weer gaat rijden, na een uurtje, springen we de auto weer in. Fitgirls niet waar. Naja, dit is dag 1. Thuis Skype ik met fens. Heerlijk! ☺
Daarna gaan de fitgirls uit eten bij Taco Macho, Mexicaans is best gezond toch? Uiteindelijk blijkt die dicht, dus gaan we naar 3 Amigos, de andere Mexicaan. We eten ons buikje rond. De witte broek kan weer in de was. Die heeft het toch wel 3 uurtjes volgehouden.

24/1 We doen weer een file-sport momentje. Jemig, daf en ik zijn lekker bezig. Nog even voor de visite komt, doen we alsof we dit altijd doen. Schijn bedriegt. Eenmaal thuis ligt GEBE eruit, de stroom, alweer. Ik Skype met Fien via het mobiele netwerk, lekker donker. Gelukkig komt GEBE al snel weer in de lucht. Heerlijk teuten met fiens. Leuk weetje: ik heb me laten vertellen dat de stroom er vaak uitgaat omdat het systeem deels gekoeld wordt met zeewater. Wanneer er een zeewiertje mee komt met het water dan klapt alle stroom eruit. ‘We hebben vast veel zeewiertjes hier’. Na het Skypen eet ik snel en ga ik naar de bios. We kijken naar Why Him?! een hilarische film, waar mensen –vooral de mensen hier- lekker hardop mee, mee kunnen lachen.

25/1 Op werk evalueren we de Beach Clean Up. Veel lof, veel positieve dingen en veel plezier. Ja, de Beach Clean Up was een succes, maar naar mijn mening, goed kan altijd beter. Maar voor deze keer zeg ik: geweldig kan altijd geweldiger. Na werk benutten Daf en ik de file-tijd wederom optimaal. We gaan naar Karakter, om jaja (geen biertjes) te sporten. We hardlopen over het strand en komen erachter dat wandelen opzich ook wel intensief genoeg is. We doen nog wat buikspiertjes en lachspiertjes en vertrekken naar huis voor een douche. Deze dag heeft een douche nodig en deze nacht ook.

Na de douche gaan we naar Ginger voor SUSHI ☺ ☺ Ier gaat nu echt bijna weg dus we moeten nog even genieten van de laatste tijd op het eiland. En die gaan we goed benutten. Na de sushi, die heerlijk was(!), gaan we Daf. Obstakel 1 komt snel in zicht wanneer we erachter komen dat we geen opener voor de wijn hebben. Maar, we hebben internet. Onee, we hebben geen internet want we zitten op Sint Maarten. Maar, we hebben ons brein. Eerst komt de schoen tegen de muur klop techniek – geen succes. Dan komt de sleutel in de kurk techniek – geen succes. Dan komt duw de kurk in de fles met een mes techniek – succes!

Na de wijn gaan we naar Tantra, waar op woensdag lady’s night is [lees: gratis prosecco en sex-on-the-beach voor vrouwen]. We gaan heen maar natuurlijk smaken de drankjes allemaal niet, maar de muziek is leeeeeuk en we zijn nog met zijn allen! Als ik besluit een watertje te nemen krijg ik het belachelijke bedrag van 5$ te horen, tja wat doe je eraan. Geld moet rollen, of naja hier in de briefjes vorm: geld moet flappen.

26/1 Na werk hebben we een meeting bij de SHTA in Sonesta Great Bay. De presentatie was, tja als een college op school met informatie die ik al wist. Maar gelukkig is geen mens hetzelfde ☺ Daarna hadden we eten, altijd een leuke bijkomstigheid. Daarna ging ik naar Marc en An, die hier op vakantie zijn en toevallig in Sonesta Great Bay slapen, leeeeeeuk! We doen een biertje en kletsen over van alles, zo leuk al die bekende hoofden in een voor mij (intussen) bekend land.

27/1 Na werk haasten we ons naar de wijn en kaas proeverij. Jaja, dutchies op het kantoor moeten zo nu en dan kaas hebben. Helaas was er geen kaas, maarja er was wijn. We probeerden 8 wijntjes uit, met volle glazen en daarna mochten we allemaal een fles wijn drinken onder de voorwaarde dat die op gaat. Nou, dan doen we dat! Het plan was om niet naar Soggy te gaan, maarja dat is na de wijn min kaas proeverij toch veranderd. Dus rond 1:00u komen we dan toch aan in Soggy waar het natuurlijk weer veelste gezellig is ☺

28/1 Daf en ik hebben weer veel te veel haast. Het gebeurd op dit eiland niet vaak maar vandaag is ons favoriete feestje, de poolparty! Daar mag, wil en zullen we niet te laat voor komen. We bakken pannenkoeken in 5 minuten en eten ze op in de auto. Fashionable late, niet voor ons vandaag. De poolparty is geweldig! Het enigste nadeel is dat hij al om 8PM af is, maar je denkt dat het al veel-veel-veel later is. Dus genoeg reden om deze lange ‘overige’ nacht te gebruiken. We bellen met Jeroentje, die kaartjes voor ons regelt bij een andere poolparty in Isle del Sol. Weetje van de dag: Isle del Sol, is de haven waar alle grote grote grote GROTE jachten liggen. Die van Steve Jobs, naja toen die nog in leven was. Daar is het natuurlijk ook weer veel te gezellig, veel te veel leuke mensen en we gaan dus ook weer veel te laat naar huis. Men zegt dat ‘té ‘nooit goed is, nou oneens: té is voor deze keer geweldig!

29/1 Vandaag wordt ik herinnerd aan waarom ‘té’ toch niet altijd geweldig is. We moeten namelijk om 8:30u verzamelen voor de tocht naar St. Barts. Naja, reparatie-biertje er tegen aan en het leven ziet er een stuk rooskleuriger uit. We relaxen de hele dag op de boot, die ons naar allemaal verschillende plekken brengt. Om het relaxen te onderbreken stoppen we bij een Cliff van 10,5 meter hoog. Natuuuuurlijk ga ik daar vanaf springen. Bovenaan denk ik daar natuuuuurlijk heel anders over. Maarja spijt krijgen, daar is het leven te kort voor zeg ik altijd maar. Dus ik moet er toch echt aan geloven, gaaaaf! Weetje van de dag: Ik heb me de hele dag afgevraagd hoe ik aan de blauwe plekken onder mijn beide voeten kom. TADA, door het water. Tip van de dag: draag waterschoenen. Als je die niet hebt, geen zorgen: blauwe plekken genezen.

Na een lange dag vol genot ga ik naar huis. Ik Skype met moeders, die helemaal in de feest stemming is want ik ben jarig! Naja, in Nederland dan. Tijdsverschil struggles. Eigenlijk moet je het er van nemen, want je bent gewoon 5 uur extra jarig! Daarna Skype ik nog met Roosje, die ook in de verjaardag stemming is! Nu al een leuke Nederlandse-tijd-verjaardag, 2 lieve mensen die allebei mijn verjaardag met mij vieren! Na al het geskype waag ik met aan de USB-stick.

De USB Stick is een cadeautje dat ik heb gekregen voor ik weg ging. Ik mocht hem pas openen als ik iedereen heel erg miste. Ik zal niet zeggen dat ik jullie tot nu niet heb gemist, maar jullie hebben me bang gemaakt. Ik dacht dat ik jullie meer zou missen als ik het zou openen. Ik open de USB en zie het leukste, grappigste en gezelligste filmpje ooit! Alleen maar lieve mensen, mijn lieve mensen die met prachtige, grappige, heerlijke woorden omschrijven wat ik nodig heb op mijn verjaardag. Al mijn vrienden!

De wereld is mooier met jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 14628

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: