Nooit te oud om te leren, dus leer ik het nu pas - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Nooit te oud om te leren, dus leer ik het nu pas - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Nooit te oud om te leren, dus leer ik het nu pas

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

14 Februari 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

30/1 Jajajajaarig! Leuk wakker worden met 100-1 berichtjes omdat de Hollandse liefjes al een tijdje wakker zijn, bedankt ☺ Als ik naar werk ga hebben Mies en Daf ballonnen opgehangen en voel ik me echt jarig! Ik krijg een armbandje van St. Maarten, een land dat ik nooit meer zal vergeten. Marco en Anja komen op bezoek met confetti, een welkom dat ik nooit meer zal vergeten. Ik krijg Tony Chocolonely, kaas, een prachtig fotoboek van Pronkus, een kettinkje van Al en vele kaarten, een verjaardag die ik nooit, nooit, nooit meer zal vergeten ☺

Na werk kleden we, Daf en ik, ons om en halen we biertjes. Natuurlijk de
Heineken Regatta biertjes! Daarna halen we McDonalds, een prima verjaardagsmaal, versieren we het strand en zetten we het bier koud. Iedereen komt naar het strand toe om mee te vieren dat je elk jaar een jaartje ouder wordt. Ik geniet van alle mensen en van het feit dat ik eindelijk een witte verjaardag heb, op een wit strand!

31/1 Mijn ochtend is chaotisch, verassend. Ik ben mijn autosleutels kwijt en kan ze echt nergens meer vinden. Uituituituiteindelijk vind ik ze, in de wasmand, in mijn broek. Tja, mooie start als oma. De kunstwerken van de Art Competitie zijn dit weekend allemaal ingeleverd dus ik haal ze op bij Van Dorp. WAUW, overdonderd door de prachtige stukken! Thuis Skype ik met Maus, heerlijk kletsen over 1000-1 dingen!

Later ga ik met Mark en An naar Grand Case, er is een marktje, BBQ’s en er is zelfs carnavals parade. Jaja, carnaval is wel een bindende factor! Super gezellige avond!

Later ga ik naar Guana Bay. Afscheidsfeestje van de lieve meiden! Iedereen gaat nu echt bijna naar huis. Het is een raar idee dat mensen een ander thuis hebben. Niet dat ze een thuisthuis hebben, maar dat wij elkaar allemaal alleen kennen uit deze thuis. Ons nieuwe thuis.

1/2 Vandaag komen Jo en Jilles aan! WHOEHOEEEE! Als ze geland zijn droppen we de spullen en gaan we naar Karakter. Dit is een soort van ritueel dat toont of mijn ge-jetlag-te vrienden een beetje karakter kunnen tonen. Ze voelen zich eigenlijk helemaal niet moe, tot we de pizza’s in de oven doen. Zo lollig als ze zijn, van de extra uurtjes die ze hier moeten maken, komen de heerlijke spreuken vanzelf. Van ‘I like Johnny’ naar ik bedoel ‘Do you look-a-like Johnny’, de tweeling. Het is tijd om vroeg het bedje in te kruipen!

2/2 Ik kruip mijn bedje uit terwijl de meiden zich nog een keertje omdraaien. Vandaag is een stressvolle dag op werk, de polo maten kloppen niet, palm tees is boos en er lijkt geen oplossing te zijn. Ze zeggen altijd dat je je niet druk moet maken om dingen die je niet in de hand hebt, maar voor mijn gevoel hadden we dit in de hand kunnen hebben. Ik leeg mijn hoofd bij de meiden op Karakter. Ze hebben de hele dag lekker gerelaxt dus tijd om uiteten te gaan ☺ Heerlijk om van die vertrouwde gezichten om me heen te hebben! Natuurlijk moeten de meiden er ook aan geloven en gaan we naar de Toppers waar we ons engelengezang tentoonstellen aan het publiek. We krijgen zelfs applaus. Top(pers)!
3/2 Na werk gaan we naar huis. We spelen de Sobriety game, hilarisch spel van de Amerikaanse huisgenootjes. Daarna gaan we naar Soggy, waar we een kaartje uit de Sobriety game meenemen. Dit wordt de ultieme test. Het is leuk om te zien dat alles anders gaat als in Nederland, terwijl ik het haast niet meer zie. Volgens de meiden is de muziek anders, zijn de dansmoves anders, zijn de mensen anders en staan we lekker buiten. Dat kan allemaal heel goed kloppen. Maar 1 ding is hetzelfde gebleven, het is hartstikke gezellig!

4/2 We worden heel laat wakker wat er voor zorgt dat we rond 14:00 pas overgaan tot actie. Ach, daar is het weekend ook voor toch? We willen vandaag gaan ziplinen, maar het blijkt dat we de laatste sessie al hebben gemist. Verrassend. Geen man overboord, genoeg andere leuke dingen om te doen!
We gaan naar Pic Paradis, het hoogste puntje van St. Maarten. Daarna gaan we naar Friars Bay, waar we lekker frietjes eten. Wel bijna koude, maar daar wen je aan met de Caribbische mentaliteit. Tranquilo. Na het eten gaan we naar het Stagehuis waar we met vooral nieuwe stagiaires een spelletje spelen. Allemaal hartstikke onschuldig. Daarna verkassen wij naar Sunset Beach Bar. Een prachtige bar waar veel te mooie mensen op af komen, maar we moeten ons er aan wagen. Echt een hele, hele, hele mooie bar onder de sterrenhemel!

5/2 We staan vroeg op want we gaan naar de LoterieFarm voor het ziplinen. Ten eerste, we zijn op tijd. Ten tweede, het is echt geweldig! Super mooi uitzicht en ziplines van 300m lang! Na het ziplinen lunchen we bij Karakter, we nemen een duik en gaan daarna naar de Tall Ships in Marigot. We moeten hier magazines uitdelen maar het heeft niet zoveel nut als gehoopt dus we gaan al snel weer weg. We, Daf, Jo & Jilles, gaan naar Mullet Bay waar we eigenlijk allemaal in slaap vallen. Oeps.

We eten thuis een hapje en gaan weer de hort op, naar Buccanneers voor de SuperBowl. Voor de onwetende mensen, zoals ik (was): de SuperBowl is te vergelijken voor Nederlanders als Nederland in de WK finale, als voor Amerikanen in de American Football finale, de SuperBowl. Ik ben voor de Patriots, iets waar ik na 1 uur al spijt van heb, maar achteraf dol gelukkig mee ben! [Ik wil nu met liefde alle regels uitleggen, je geeft me maar een belletje.] De Patriots winnen(!) WHOEHOEEEE.

Nooit te oud om te leren, daarom leer ik het nu pas.

  • 15 Februari 2017 - 17:12

    PA:

    hoi, mop ik geniet reuze van je schrijven!!
    maar nog 42 dagen en dan kom je weer naar je thuis.
    dus vergeet niet te genieten dikke kus en tot schrijfs.

  • 20 Februari 2017 - 18:55

    Linda:

    Zo, dat is veel lezen. Heb het maar in etappes gedaan.
    De strekking van het verhaal is me duidelijk......feesten feesten en nog eens feesten.
    Dat wordt straks afkicken.
    Veel plezier nog.
    Liefs Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 14627

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: