Pluk de dag, voor je in een vaasje eindigt - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Pluk de dag, voor je in een vaasje eindigt - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Pluk de dag, voor je in een vaasje eindigt

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

01 November 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

24/10 Mijn rijk is nog steeds zonder internet, maar gelukkig kan er vandaag iemand langskomen! Blijkbaar worden we telkens overgenomen door de Russen, naja dat zeggen we in makkelijke-computertaal, eigenlijk is het vast iets heel ingewikkelds met Russische tekst. Gelukkig hebben ze ons uitgelegd hoe we de Russen moeten verjagen, dus telkens als ze willen indringen doen wij even wiz-kid-tricks. In de avond ga ik, jawel, Kip Tandori maken. Niet zomaar Kip Tandori, maar Conimex Kip Tandori. Gevonden in de supermarkt, feestje. Ook niet onbelangrijke, het smaakt heerlijk!

25/10: Vandaag ging snel, heel snel. Slippers ontworpen, postzegels door gestuurd naar de desginer, content gecreerd voor het magazine, sponsoren gesproken, bezig geweest voor mijn evenementen, trofeeën shipping uitzoeken, vrijwilligers komen langs. Je merkt aan alles dat we richting November gaan en het hoogseizoen in aankomst is. Wat alleen maar fijn is. Ik ben hier tenslotte ook om grenzen op te zoeken. In de avond ga ik naar Lies en Nouk. Lekker samen avond eten! Ook Ier komt nog buurten voor een duikje in hun zwembad en om lekker te teuten. Heerlijk zo’n bezige dag, voor bezige wezens!

26/10: Work-work-work-work-work-work. (Hoor jij dit ook in het muziek van work? Dan ben je niet de enigste). Werk duurt tot laat aangezien we even de venue voor de sponsorparty moeten bekijken, mooi plekje, leuke mensen! Dat zit wel goed. Thuis wil ik pannenkoeken gaan maken. Nu denk je vast, zo sas culinair hoogstandje, maar ik zal het erger maken de pannenkoeken waren kant-en-klare-pannenkoekenmix. Ik zal het nog erger maken, je hebt boter nodig om ze in te bakken. En dan het ergste, ik had geen boter. Nou, doei lekkerste-idee-van-vandaag. Toch maar weer kip tandori, die ‘niet zomaar kip tandori’. Om het avond eten goed te maken ga ik met Cyn naar de bioscoop. Jaja, dat hebben ze hier! De bioscoop staat hier beter bekent als de vrieskast, omdat de airco blijkbaar altijd om 10C staat. Dus ik heb ergens verweg een trui gezocht en meegenomen. We kijken naar Deepwater Horizon met een XL cola en een XL popcorn (zo lekker Amerikaans, onze bijna buurtjes). De airco stond daarintegen bij ons niet aan, dus we hadden een lekker broeikastje. Gelukkig maakten de Amerikaanse snacks en de film alles goed! Vanaf nu: elke maand een film, het was zo leuk en zo lekker weg!

27/10: Vandaag maak ik pannenkoeken, met boter! Yessss, culinair hoogstandje smaakte alsof er een engeltje over mijn tong had geplast. Oke dat is overdreven, maar het was zalig! In de avond ga ik even naar Rythm en Booze, met Lies en Nouk, de meiden van Rama en Pim zijn er ook. Blijkbaar is het vandaag gratis drankjes voor vrouwen, nou dat is waarschijnlijk ook de reden dat we hier heen moesten. Ik hoor je al bijna denken: weer gratis voor vrouwen. Geen zorgen mannen, vrijdag gratis voor jullie. Maar aangezien wij zo lekker feministisch zijn, komen we dan niet langs.

28/10 Vrivravrijdag. Vandaag komt er weinig uit mijn handen op werk, nee dat komt niet door gister avond, maar het speelt vast mee dat elke avond-dag van de week iets had. Vandaag eet ik met Nouk, bij… de SNACKBAR! (spreek uit: snAkbar). De tocht erheen duurde vanwege een omleiding en 2 vrouwen, iets meer dan het dubbele maar het was het waard. Heineken TAP bier met een patatje oorlog (+uitjes ☺ ) en een frikandel speciaal. Kleine dingen in het leven ga je hier zeer waarderen zoals, echte Hollandse mayonaise en het woord patatje oorlog –dat gewoon begrepen wordt. Het is laat voordat we de weg terug weer vinden, ja heen was zo chaos dat we het terug weer opnieuw moesten uitzoeken. Samen met Ier, Nouk en Lies nemen we nog een drankje en hoppen we door naar Soggy! Het is een rustige avond, dat komt waarschijnlijk omdat het morgen Halloween is. Tja, maakt het uit zei ik. Maar nee, hier wordt echt uitgebreid Amerikaans Halloween gevierd!


29/10: Ik Skype met Pap en Mam, lieffff. Daarna gaan we op naar Le Galion om Sebas weer een duiklesje te geven. Dit keer gaan we samen met Lies, Nouk, Ier en Fleur (andere Fleur als Fleuro, dus dit wordt Fleura). We moeten nog even ‘snel’ een Halloween outfit voor vanavond scoren. Laat snel maar achterwege, we haasten ons om de boot naar de golven van 2 uur te halen. Maar niet voordat we langs de McDonalds zijn gegaan voor een burger. We halen de boot! Het ging eigenlijk hartstikke goed vergeleken met vorige week, Sebas heeft me doen verbazen. We besluiten te BBQ-en bij Guana. We kopen lekker eten, maken een salade en kweken een rumpunch. Dit alles samen met marshmallows als toetje maakt het een grandioze avond! We hijsen ons in ons heksen outfitje, smeren war nep-bloed op en hobbelen weer naar Soggy. Verrassend. We zijn prima verkleed, maar met prima is ook alles gezegd. Sommige mensen zijn mega vet verkleed en geschminkt! Nog ‘even’ door het spookhuis, dat oprecht eng was, met zijn drie. We waren met drie mietjes, zo erg dat ik de mensen die mij lieten schrikken er even op attendeerde dat het ‘nu echt genoeg was, en me niet meer moesten laten schrikken’ waar een slappe lach als antwoord uit kwam rollen. Gelukkig, het zijn ook maar mensen!

30/10: Vandaag een spontane Skype met Deb en Maan! Super leuk om ze weer eens te spreken en ook zo snel weer normaal. Vandaag gaan we, Kir en ik, naar Oyster Bay Beach Resort om te brunchen. (Als je goed in je geheugen graaft naar 7 weken geleden kan je, je wellicht herinneren dat ik dat op de radio had gewonnen). We noemen hem vandaag ook wel de kater-brunch. Het is een mega-mega-mega mooi resort, met een infinity pool, heerlijke bedjes, een hot tub en vooral een heerlijke brunch met kok die eitjes bakt en 100-1 keuze aan salade en toetjes. We eten, en eten, en eten tot we bommetje vol zitten. We besluiten hier te blijven (gelukkig mag het) want het is hier beeldig! Ik voel me echt een diva op vakantie, maar kan het natuurlijk niet laten om even de rust te verstoren met een sprongetje (zo subtiel als ik dat natuurlijk kan) in het water. De hele dag vertoeven bij het water en genieten van GEEN zout, GEEN zand en WEL een cocktail. Om het avontuur af te sluiten eten we ergens anders, aan de haven een heerlijke salade. Deze dag was rustig, fijn en plezierig. We plukken zo vaak mogelijk de dag.

Pluk de dag, voor je in een vaasje eindigt.

  • 01 November 2016 - 09:47

    Carla:

    Godsamme Sas wat een weelde de bijna laatste dag van oktober, heerlijk!
    En je heb het echt druk met werk maar ook met het eten scoren zo te lezen.
    Misschien nu jullie de bbq hebben gekocht kunnen jullie beter vissen gaan vangen!
    Al denk ik nu dat het te veel tijd gaat kosten, heb je te weinig tijd over voor zo'n groene.
    Geniet weer van je aankomende week. Wij zitten nu weer in de wintertijd, met donker weg en met donker thuis. (Theo dan hahaha)
    xxx Carla.

  • 04 November 2016 - 14:38

    Fenna:

    Wat beleef je veel elke dag! Ongelooflijk! Het maakt me heel erg blij om dit te lezen (:
    Liefs Fen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 14684

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: