De ultieme kerstverlichting: sterrenhemel - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu De ultieme kerstverlichting: sterrenhemel - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

De ultieme kerstverlichting: sterrenhemel

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

14 Februari 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

19/12 Een dag vol leukigheid. Morgen komt Pronkus al op visite, dus dat is zeker een leukigheid! En vanavond gaan we, Daf en ik, eten bij Mario. De culinaire spot van St. Maarten met de gelukkig-heb-ik-mensen-om-mij-heen-die-geluk-gunnen-bon. Ik zal je zeggen het is hemels. Ik eet Mahi-Mahi, de vis die ook in Saba werd gevangen, op een bedje van moois en gedecoreerd met nog meer lekkers. We drinken wijn, want ja bier zou echt uit de toon vallen. We sluiten af met een toetje, ook zo’n heerlijk toetje van ‘op een bedje van, met een sprankeltje dit en een sausje van zus’. We eten ons tonnetje rond, naja het tonnetje is na al die maanden een ton geworden. Een goed gevulde ton op een bedje van bier.

20/12 Ruubjeeeee is er! FEESTFEESTFEEST! Echt zo-zo-zo-leuk om een van mijn lievelingshoofden weer te zien. Tranen van geluk. In de auto is het meteen normaal, alsof ik d’r gister nog heb gezien. We kleden ons thuis snel om, om een verfrissende duik te nemen bij Karakter. Ja, dat had ze nodig hoor met haar tocht van 31 uur! We drinken een Carib, kletsen bij, en kletsen bij, en kletsen bij ☺

21/12 Vandaag hebben we een heerlijke lunch met werk met John. Breekt zo lekker je week he. Ik heb vandaag mijn eerste gast van het Special Guest Program, de VIP boot van de Heineken Regatta, binnen! Lekker gevoel, als alles op de rit staat. Na werk ga ik langs Karakter, waar Pronkus zich de hele dag heeft vermaakt. We drinken een biertje, eten nachos en tja, we kletsen bij, en kletsen bij, en kletsen bij. Thuis eten we courgette bootjes. Naja eerder courgette yachten. Heerlijk mens. Om uit te leggen aan de Amerikanen thuis wat we eten, blijkt er een obstakel te zijn. Wat is een courgette in het Engels? Het blijkt een zucchini te zijn en hoe kan je dat gemakkelijk onthouden. Door een zelfbedacht liedje. [ik bespaar je onze zangkunsten]. Daarna ketsen we bij, en begint de onderbroekenlol. Ach, sommige dingen veranderen nooit.

22/12 Na werk hebben we Ariels feestje, mijn Amerikaanse collega. Als ik het mag geloven is er van alles veel te veel en wordt alles veel te leuk, maar neem het met een Amerikaanse ik-overdrijf-vaak korrel zout. Pronkus gaat natuurlijk ook mee en we lachen ons een breuk. We drinken bier - van de tap (!), we nemen een schmink-tattoo, we zwemmen, we lachen en ik geniet van Pronkus haar Engels. ‘’I love your sick’’, hmm wat is Sik in het Engels, hahaha. Het wordt veelte laat, maar aangezien alle collega’s er ook zijn besluiten we allemaal een uurtje later te beginnen, YES!

23/12 Een uurtje later wakker worden is leuk, maar niet nuttig genoeg. We eten mijn zijn allen, inclusief iedereen, bij de chinees. Samen voelen we ons net het Nederlands team dat de WK finale heeft verloren. Lekker zielig doen met zijn allen. Gelukkig, in hetzelfde schuitje. Na werk komt Matthew langs, de knaap die onze VIP trip naar St. Maarten heeft gewonnen. We nemen hem mee naar het afscheidsfeestje van Jory en Meike, op de boot. Verrassend genoeg: als wij in de taxiboot stappen komt het met bakken uit de hemel. Of we gezwommen? Je zou het verschil niet merken. Op de tocht is het behoorlijk koud dus staan we in Bikini in zeiljassen. Mooi is anders, maar schoonheid zit van binnen he. We gaan snel langs huis om naar Soggy te gaan, maar wanneer we het bed aan hebben geraakt is het leven uit ons. Powernap werd winterslaap. Oeps, geen Soggy.

24/12 Eindelijk weer een surfdagje. Ohnee toch niet. Het lijkt vorige week wel. Dus we doen een rondje eiland en gaan langs la belle creole [het verlaten resort]. Het kan natuurlijk nooit eens normaal gaan, dus helemaal in het puntje van de hoogste toren wanneer wij een foto willen maken valt de camera. Ik zal de details besparen, maar risico’s vermijden – daar moeten we nog aan werken. GELUKKIG IS ALLES NU WEER GOED. In de avond gaan we naar stagehuis, Kir en Maris vieren hun verjaardag in Hawaii stijl. Lekker bijna-kerstig. Mooie avond!

25/12 Eerste kerstdag. Het voelt trouwens niet als kerst, wel zijn de palmbomen versiert, Caribisch kerst. Om 8:30 staan we al op want we hebben met zijn allen, een boottour naar Anguilla. Met de kerstmutsen op en de bikinis aan gaan we naar Anguilla. Het eiland van de nog wittere stranden (toch nog een witte kerst ☺) met nog blauwere zee en … een waterfunpark! Ik heb natuurlijk laatst al getraind bij het park in Philipsburg dus ik show even mijn skills. Mijn val skills. Niet te leren deze moves. Daarna varen we door, we gaan lunchen, heerlijk lunchen, verdient lunchen na al die inspanning! Dan gaan we nog door naar een snorkel en cliffjump plek. Bovenop het cliff lijkt het toch hoger dan onderaan, maarja alles wat omhoog gaat moet omlaag. Dus daat gaan we!

Wanneer we terug zijn op St. Maarten kleden we ons snel om. We gaan naar mijn St. Maarten familie– de stagiaires waar we gaan kerstdineren. Net als vroeger op de basisischool maakt ieder team een gerechtje, lachen we, kletsen we en eten we. Om 2:00u is bijna iedereen afgetakeld. Net als met de familie gaat het lichtje gewoon soms uit, maar bij ons is hij nog aan hoor! Samen met Maris en Celien gaan Ruub en ik naar Soggy. Jaja, vrijdag niet is zondag inhalen. Er is een feestje waar ongeveer 90% local is, en 10% stagiair. De billen muziek knalt uit de boxen en ik verbaas me over de locale-vrouwlijke-en-mannelijke-moves. Tja, anders. Het regent keihard, en wij dansen keihard door. Als je Step-Up ‘’die met het water’’ kent: nou zo waren wij dus, alleen dan zonder de mega goede dansmoves maar met 100x meer lol. Goede vergelijking. Laat, gewoon laat, gewoon heel laat gaan we naar huis.

De ultieme kerstverlichting is natuurlijk gewoon een sterrenhemel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 14625

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: