Zomer in mijn bol, vraagt om een ijsje in de hand - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Zomer in mijn bol, vraagt om een ijsje in de hand - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Zomer in mijn bol, vraagt om een ijsje in de hand

Blijf op de hoogte en volg Sacha

15 November 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

Liever laat dan nooit, dus daar is hij weer:

31/10 De maandag ging echt mega snel voorbij. Zo snel, dat ik dingen niet af kon krijgen. Of anders gezegd, ik heb veel te doen. Op weg naar huis, in de gebruikelijke 17:00-18:00-file, bedacht ik me dat het wel een goed idee was om naar de Super U te gaan, in Marigot, Franse kant. Er zou een ‘wereld voor me open gaan’. Toen ik eindelijk aankwam, fransen hebben ook de 17:00-18:00-file, gingen er inderdaad wat open. De automatische schuifdeuren. Nee, zonder grappen, echt een nieuwe wereld. Een wereld vol kaas, kaas waar je een kaas-mens als ik voor kan wakker maken. ‘Ik wil KAAS’ (als je dit nu schreeuwend in je hoofd hoort, inderdaad dát filmpje).

1/11 Jemig, alweer een nieuwe maand. Ik zit hier nu al 8 weken, en nee dat blijken dus geen 2 maanden. Jaja, er zitten meer dan 4 weken in een maand. De tijd is echt omgevlogen de afgelopen tijd! Thuis eet ik een gerecht met KAAS (ja, weer die vrouw van, inderdaad, dát filmpje), mijn dag ik bijna compleet. Na het eten zouden we op het strand een biertje drinken, maar geloof het of niet, het ging niet door. Voor de verandering eens niet omdat wij de plannen hadden gewijzigd, maar omdat het weer dat deed. Het regent al de hele godganse dag aan een stuk door. Echt het Hollandse herfst-weer, alleen dan als een soort oneindige tropische regen bui en geen water afvoer. Het zou me op dit moment niet verbazen als dit eiland de nieuwe Atlantis wordt.

2/11 Vandaag doe ik sportief. Jaja, poging 3. Laten we zeggen, om in de zeil trant te blijven: 3-maal-scheepsrecht. Ik ga de berg, waar mijn huis onderaan staat, op rennen. Na 2 bochten en het vooruitzicht van de 20% steile heuvels, wordt rennen toch lopen. Geen zorgen, dit vergt lichamelijk ook wat van dat nieuwe-logge-lijf van me. Bovenaan is het uitzicht prachtig, ik zie zelfs vuurvliegjes! SUPER TOF! Douchen, stagehuis en kletsen. Daarna naar Toppers, dé Karaoke bar van St. Maarten. Je kon zelf nummers aanvragen om te zingen, je kon ook de vrouw van daar laten zingen. Om even duidelijk te maken, je wilt nog liever dat ik zing dan dat ik haar laat zingen. Gelukkig hebben we onze troef Celien! Als een soort trotse moeder genoten van haar zangkunsten, waardoor desalniettemin dé vrouw ongeveer al begon op -100punten.

3/11 Ik wil de berg op gaan, maar het regent alweer St. Maarten-wordt-Atlantis-style. Dus het is te gevaarlijk om de berg op te gaan en ik ben een beetje lui vandaag. Regen is in gedachte koud, na 21 jaar regen-is-kou-ervaring, maar dat is hier niet zo. Je denk misschien ‘lekker op de bank met een filmpje en een theetje’, maar het is gewoon 30C. Toch doe ik alsnog alsof regen-koud is en maak een stamppotje met geitenKAAS.

4/11 Vrijdag, we vieren het weekend. We doen borrels bij de Yacht Club waardoor ik haast vergeet dat ik uiteten zou gaan. Niet gewoon uit eten, uiteten met de leukste NIET-Groningsemensen van allemaal. Er komen ongeveer 25 studenten van 1 school uit Groningen, zij gaan verplicht uiteten met elkaar en een leraar. Dus wij kunnen als trotse-niet-Groningers niet achterblijven. We zijn maar liefst met 6 mensen die niet uit Groningen komen. We voelen ons redelijk anders, of beter gezegd prachtig-uniek ;). We genieten van het heerlijke eten bij Lagunees, mmmm. Daarna gaan we naar het stagehuis en natuurlijk naar Soggy. Mooie avond, mooie dag, mooie mensen, op naar een fan-tas-tisch weekend.

5/11 Wakker worden en Skypen met Lott, gezellig&mega lang teuten over 100-1 dingen. Ver weg en toch zo dichtbij. Na het ‘ontbijt’ samen met Nouk, Lies en Maris richting Le Galion om te surfen! Eenmaal aangekomen, geen golven. Vervelend want er zijn hier altijd golven. Zo raar trouwens dat je dingen snel voor vanzelfsprekend neemt. Net als dat je het nooit waardeert als je niet verkouden bent, omdat je het voor vanzelfsprekend neemt. Als je dan wel verkouden bent, baal je! Als je weer gezond bent, neem je het niet-verkouden zijn weer voor lief. Ach, heerlijke hersenkronkels, terug naar vandaag… Dus we gaan lekker slenteren in Philipsburg. We komen de rest tegen, klein eilandje, en eten Pizza als lunch! Thuis kleed ik mij even om en Skype met Jilles. We denken dat we kort Skypen, maar zoals gebruikelijk is kort onmogelijk ☺. We BBQ-en bij het stagehuis, drinken een biertje en koelen ’s nachts af in de zee. Naja ik niet want ik heb het echt koud, echt bijzonder, echt waar.

6/11 Vandaag ben ik hier echt 2 maanden! Ik wordt wakker en Skype met Lautje en Roosje, leuk! Daarna: Wie niet waagt wie niet wint, poging 2 voor het surfen vandaag. Samen met Nils, Nouk en Sebas gaan we richting zee. Er zijn golven! Ook niet anders verwacht natuurlijk ;). Het ging super goed, geluk van mijn tenen tot mijn kruin!

De ene helft van het stagehuis lag gewoon lekker bij Le Galion, dus we buurten even. We kleden ons thuis even snel om en gaan uiteten. Nouk en ik standen bij the Greenhouse. LEKKER en gezellig met onze Harry (de serveerman). We doen een toetje bij de Carousel, de enigste echte Italiaanse schepijs bar op dit eiland. Ze kunnen veel zeggen maar dit ijs, in deze hitte is TE GEK!

De zomer in mijn bol, vraagt om een ijsje in mijn hand.

  • 15 November 2016 - 08:05

    Nicole:

    Wat weer een heerlijk verhaal. Xxx je mam

  • 15 November 2016 - 15:09

    Mirjam:

    Trek je het nog een beetje Sas, al die vervelende dingen ;-), want wat is het saaaaaiiii allemaal!!!!!! :-) :-)
    Geniet lekker.
    Groetjes en een dikke kuss van ons

  • 15 November 2016 - 18:16

    Reitse:

    goed geschreven mop.
    Ik wacht op de volgende update!!!
    Dikke kus.

  • 18 November 2016 - 10:30

    Carla:

    Hooooiiiii Sasssss,

    Wat een saaie week heb je weer zeg!
    Godsamme wat ben ik toch jaloers, maar gun het je wel hoor!
    De eerste visite heb je al weer gehad hoorde ik van je moeder en Tim is er ook gezellig.
    Voor Ruby schiet het ook alweer op, ze is er wel aan toe denk ik zo.
    Van de week gelopen met je moeder, we liepen om 8.00 s'morgens ze wilde lekker vroeg.
    Nou het was bijna nog donker, maar wel lekker.
    Vanavond ga ik naar Lets Dance van Humberto Tan met een paar meiden, lekker zingen en dansen.
    Hoe ouder hoe gekker. Morgen gaan we een weekend naar Limburg met Theo's broer Peter en schoonzus Marion.
    Zo dan weet je ook weer hoe het hier een beetje gaat, zie al weer uit naar je volgende verslag.


    Gezellig weekend en geniet maar lekker verder.

    kus Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 14649

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: