Het enige dat vast staat is verandering - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Het enige dat vast staat is verandering - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Het enige dat vast staat is verandering

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

31 December 2016 | Sint Maarten, Philipsburg

5/12 Vandaag is ons laatste dagje hier op Saba. Een extra dagje vrij om te spenderen is toch wel het leukste eigen-gegeven-pakjes-avond-cadeautje ooit. Het voelt hier niet als Sinterklaas. Niet om de warmte, maar ze vieren het hier gewoon niet. We slapen uit, genieten van het niks doen en gaan lunchen bij de Nederlandse bakker (!), waar ze ook krentenbollen verkopen! Daarna halen we een smoothy in het hoofddropje the Bottom en gaan weer liftend naar huis. Ons vliegtuigje vertrekt om 17:20h en moet op zijn laatste, met caribbische vertraging erbij gerekend, om 17:35h vertrekken. We moeten opstijgen voor zonsondergang, anders moeten we ‘helaas’ nog een nachtje blijven. Het vliegtuig dat ons op komt halen zet de landing in, en breek die daarna meteen weer af. Met uiterste precisie moet op dit ienieminie landingsbaantje geland worden! Wanneer er geland wordt stapt iedereen met een bloedvaart het vliegtuig in en stijgen we net voor zonsondergang op! Als we na 15 prachtige minuten weer op St. Maartense bodem aankomen hebben we 3 prachtige dagen achter de rug. Het voelt of we veel langer weg zijn geweest, het is fijn. Het leven is prachtig.

6/12 Werk ging snel, heel snel. Voor ik het weet zit ik weer in de auto, dan wel in de file, naar huis. Ik ga eindelijk de oven gebruiken! Jaja, na 3 maanden en het mannelijke inzicht van Johnny weet ik eindelijk hoe de oven werkt ☺ Ik maak lasagnette, de ene van Knorr, ik heb Knorr gevonden in de Carrefour hier. Om meteen even de sportiviteit door te pakken lopen Nouk en ik de berg op (en af). Daarna hoeven we alleen de oven aan te zetten en het smullen kan beginnen. We zingen Nederlandse liedjes die we vertalen in het Engels voor de gebroeders J, Jimmy&Johnny. Het is zo’n heerlijke avond waarbij je haast vergeet hoe laat het eigenlijk is. Zo’n heerlijke avond.

7/12 Vandaag op werk grabbelen we de winnaar voor de VIP trip naar de Heineken Regatta. Ik had ook bekenden kunnen grabbelen, maar het lot stond niet aan mijn kant. Daarnaast ontwerp ik vandaag nieuwe trofeeën, breng ik posters weg voor mijn 2 aankomende evenementen en blijkt de website blanco te zijn. Lichtelijk stress. Lichtelijk want echt stress daar doen we hier niet aan. Na werk loop ik de brug met Nouk en Fleurtje, lekker even ons hoofd leeg en bijkletsen ☺. We eten uiteindelijk pas om 22:00u want onze oven-kook-skills zijn nog in ontwikkeling, homemade mozzarella balletjes ala Noukie. SMULLEN.

8/12 Na werk gaan we naar Rythm en Booze waar we Lies bij kletsen over Saba en lies ons bij kletst over wat hier is gebeurd. Het eiland raakt steeds meer in een kerst stemming. Thuis hebben Tony en St. Maarten-mama het huis versierd, lichtjes-lichtjes-lichtjes en palmbomen. Even wennen. Ook heb ik post binnen, van Roosje! Een sinterklaas rijm met een lief cadeautje, lief-lief-veelste-lief!

9/12 Vandaag lekker modeling voor Shipwreck met de Heineken Regatta Gear. Even lachen: ‘Sas die is lang, dus die is vast model’. Ach, ik ben van alle markten thuis sinds ik hier ben, dus we doen het gewoon! Het is hartstikke warm en ik draag een fleece-vest van de Heineken Regatta. Probeer nog maar eens koeltjes over te komen in deze combinatie. Eenmaal weer terug op werk vieren we feest want we hebben er een nieuwe grote sponsor bij. Daarna vieren we nog meer feest in de YachtClub want het is ook nog eens weekend! We gaan snel naar Rythm en Booze waar we even geld oversluizen om mee te mogen met kerst op een boottour, met Pronkusss! Daarna doen we een hapje en verkassen we naar het stagehuis, we vieren de avond. Dan gaan we naar Soggy, we vieren de nacht. Dan ga ik naar bed, ik vier S. L. A. A. P.

10/12 Ik word vroeg wakker, niks nieuws, maar val voor de verandering weer in slaap, YES. We gaan SUP-pen op Kim Sha Beach. Ik heb alles mee, de SUPS, de peddels en mijn goede humeur. Eenmaal op het strand blijkt een cruciaal attribuut voor een opblaasbare SUP te missen. De pomp. Ik zoek een pomp, ik vind een pomp en de pomp blijkt de verkeerde te zijn. Geen SUP vandaag. Als troost eten we: Lies, Cyn en Daf een ijsje op een hoorntje. Dat is te zien, zie het als hoe gekleurde sneeuw voor de zon verdwijnt. Niet bij te benen. Opeens is het er. Regen. We rennen naar Bucanneers waar we een biertje drinken en een snackje eten. Daarna gaan we naar Jimmy’s, Kippppp. Lekker een hapje, daarna een afsluitend drankje bij stagehuis. Heerlijk: K3, de Ketchupsong, Chipz. Alles kan niet gek genoeg. Lekker avondje domme-lol.

11/12 Ik heb mijn wekkertje gezet, ja zelf is het weekend. Weer surfen <3 Aangekomen blijken de golven niet zomaar golven maar reusachtige golven. Ik lach me een breuk wanneer ik erachter kom dat ik mij board niet heb gewaxt, tja dan wordt mega golven trotseren een grap. Dus dan lachen we maar. Ik maak er een peddeltraining van en peddel terug naar de kant. Om 12:00 ben ik onderweg naar Baie Rouge een super leuk strandje aan de Franse kant, waar ik met de andere stagiaires afspreek. Terwijl zij de slaap uit hun ogen spoelen, spoel ik nog eens mijn keeltje goed door met een slok spa blauw. Daarna ga ik naar de Chrismas Party op de Yacht Club. Er worden lootjes getrokken, dus ja dan moeten we meedoen. Niet dat het uitmaakt dat ik meedoe want ik heb nog nooit iets gewonnen. Zelfs vandaag staat het geluk niet aan mijn zijde. Gelukkig heb ik mensen om mij heen die mij het geluk gunnen, dus mag ik mee uiteten!

Twee van mijn favoriete hobby’s: uit en eten ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 14603

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: