Geniet nooit met mate - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Geniet nooit met mate - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Geniet nooit met mate

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

24 Maart 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

20/2 Anddd back to reality! Vandaag hebben we een meeting, de laatste meeting voor de regatta met het event-committee. Deze meeting was lang, 4 hele uren, 4 lange uren, 4 hele nuttige uren. Vrijdag moet alles af zijn want vanaf dan begint het gekkenhuis. We hadden in de planning om te gaan sporten na werk, maar die planning is veranderd. De dag was lang, maar er zijn stappen gezet. Er moesten stappen worden gezet. S. L. A. A. P., nu het nog kan!

21/2 Het is weer druk op werk. Ik verwacht trouwens ook niet dat het rustiger gaat worden. Alle mensen wandelen binnen om dingen te tekenen, op te halen, af te leveren of vragen hebben. Wij helpen u met liefde. Liefde die naarmate de dag steeds iets minder wordt. Het lijstje wordt langer in plaats van korter en de uren in de dag bereiken zijn einde. Na werk zijn de winkels al dicht. We hebben met té veel liefde onze dag heerlijk uitgerekt. Dus we mogen ook vol liefde naar de snack bar Marty’s. We gaan er morgen weer tegen aan, maar eerst voeren we oorlog. Een patatje oorlog.

22/2 De dagen zijn zo voldoeningsvol, dat het niet erg is om door te werken. Maar ontbijt is een redelijk cruciaal puntje om sas te willen ontmoeten in de ochtend. -Ik moet trouwens zeggen dat ik best veranderd ben in een ochtendmens hier. Dat komt denk ik omdat het hier zo lekker warm is. Een ochtend vol zonnestralen kan je alleen maar laten lachen!- We zijn om 19:59 bij de Carrefour, dus met hangende pootjes en een lieve glimlach mogen we nog snel boodschappen doen. Snel lukt niet. Het zou best fijn zijn als de lichten nog even aan mochten blijven, maar helaas. Daar zijn ze hier in de Caribbean dan wel weer snel in, snel naar huis. Thuis maak ik lasagne, het ziet er super gezond uit. Ik doe er een saus op, waarvan ik me afvraag of dit bij lasagne hoort. Ik wacht en wacht en wacht en vraag me af waarom ik lasagne wilde maken. –Lasagne duurt al lang, maar in een Caribbische oven [waarvan je met een aansteker in de oven, de oven aan moet zetten] duurt het net allemaal even langer. Om 22uur kom ik erachter dat de bladeren maar niet smeuïg worden [komt vast door de saus]. Dus we vermorzelen het prachtige plaatje en roeren alles door elkaar heen. Om 23uur eet ik. Een vies gezicht, maar echte liefde zit van binnen. In dit geval dan!

23/2 Gotta Regatta! Je voelt de regatta naderen. MEGA DRUK. Om 21:30u zijn we klaar en eten we een hapje bij de Yacht Club, want daar zijn we nog niet genoeg gedurende de dag. Oehoeee, zin in de Regatta!

24/2 Vandaag gaan we proberen eerder klaar te zijn, maar het mag niet baten. Er zijn zoveel kleine dingen die er nog allemaal bijkomen, waarvan je dacht dat het niet veel werk was, maar al-met-al. Na werk haasten we ons naar Pizza Italy waar de keuken nog net aan open is. Het is een heerlijke avond, maar het bedje roept me ☺

25/2 Dit weekend geen weekend zoals de andere, maar een regatta vol weekend! We ruimen de container uit, zetten de watertaxi op, krijgen de drinkorder binnen, alle telefoons, de jury komt aan, de boten komen binnen etc. Bij we bedoel ik intussen niet meer ons drie, maar plus een heleboel vrijwilligers. Na werk doen we een biertje, we moeten natuurlijk niet vergeten Heineken te supporten. Wanneer we het daar over hebben, bedenken we ons dat we nog een uurtje naar de poolparty kunnen. Dus alsof de dagen niet gek genoeg zijn – we gaan naar de poolparty! Het is super gezellig en we gaan naar huis, naja onderweg komen we Pizza & Co tegen met de stagiaires, dus daar doen we dan natuurlijk even een hapje!

25/1 Vandaag zijn we om 7:30 op werk om de goodiebags in te pakken. Samen met de vrijwilligers pakken we honderden tasjes en regelen we intussen 100 andere dingen, want als je er bent, dan weten ze je te vinden! Om 20:00 zijn we klaar en nemen we een paar biertjes, want..

Geniet nooit met mate



  • 24 Maart 2017 - 09:44

    Carla:

    Jeetje Sas wou dat ik deze om een hoekje mocht kijken! Wat een drukte maar wel voldoening volgens mij deze stage. Dit maak je nooit meer mee.

    Nog 2 weken en dan weer in dit nu prachtige Hoorn, erg lekker hier.

    XXX Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 14610

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: