'Je lacht en je bent niet eens jarig' - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu 'Je lacht en je bent niet eens jarig' - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

'Je lacht en je bent niet eens jarig'

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

22 Februari 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

6/2 Het is drukdrukdruk, de polo's moeten naar de printer, de Regatta Art Competitie jury komt jureren en de Heineken Regatta komt nu echt dichtbij. Uiteindelijk gaan we om half 7 naar huis. Thuis vind ik verlate verjaardagspost van Roosje, met een veel te leuk cadeautje en een veel te lieve brief en een veel grotere glimlach vertrekken we naar Lagunees.. We gaan uiteten bij Lagunees met mijn thuisthuis maatjes en mijn thuis maatjes. Rens is jarig en ze gaan morgen allemaal weg. Het is gek om mensen die je alleen kent van hier uit te zwaaien, mijn Sint Maarten familie valt uiteen en nieuwe mensen zijn in aantocht. Gek. Deze mensen zal ik nooit meer vergeten!

7/2 Vandaag lunchen we bij karakter. Het is zowat de enigste dag dat de meiden niet bij karakter liggen te bakken, dus dat is jammer. Eigenlijk komt het ook niet echt uit, maar ja soms moet je tijd maken om lekker uit-lunchen te gaan ☺ Er is een redelijk, heel groot, probleem met de polos dus die moet ik oplossen. Geduld is een schone zaak. Thuis ben ik moe, heel moe, maar de liefste meiden koken voor me! Leuke bijkomstigheid: het is lekker!

8/2 Na werk gaan we met zijn allen, Jilles, Jo, Mies, Daf en Ariel, op de Sunset Cruise, we varen en kijken naar de zonsondergang. Tja, we hadden gehoopt een mooie zonsondergang te zien (wellicht zelfs een green flash) maar we gaan niet uit de lagune. Dit houdt in dat de bergen, ja, de zonsondergang blokkeren. Maar niet getreurd: er is gin tonic, of beter gezegd GT (uitspraak: GieTie), Heineken en lekker eten ☺

9/2 Als ik thuis kom vind ik nóg meer verlate verjaardagspost, dit keer van Biebs! Mega creatief, lief en echt Biebs, ☺ Eigenlijk wel leuk die incourante postdagen want zo ben ik gewoon 2 weken langer jarig!

10/2 FriFraFridayyyy. Na werk doe ik met de meiden een borreltje bij de Yacht Club, en nog een, en nog een. Tot we bedenken dat we nog moeten eten, dus we gaan met de hele meute naar Pizza Italy. Het is weer veel te laat maar o-zo gezellig dus we moeten ons haasten om nog gedoucht naar Soggy te gaan. Natuurlijk lukt het! Altijd feest met deze wyfies.

11/2 Samen met Jo, Jilles en Daf gaan we naar Happy Bay! We staan in de file heen, maar we gaan want ik moet ze dit laten zien. Een van mijn favoriete standjes op dit eiland. Op Happy Bay is namelijk niks. Beter gezegd, op Happy Bay was niks, ze zijn een festival aan het opbouwen. Maar geen zorgen, altijd Happy op Happy bay. Daarna gaan we naar de Bonfire op Mullet Bay [Mullet Bay is mijn andere favoriete strandje]. Dé Bonfire, is hét Bonfire feestje van het jaar. Er is een DJ, een bar, mensen met koelboxen, voetjes in het zand, drankje in de hand en een groot kampvuur. Echt HEEL-ERG-LEUK!

Als we naar huis rijden, stervend van de honger, bedenken we ons dat we helemaal geen avond eten hebben gegeten dus we gaan naar de Burgerking. Die natuurlijk dicht is. 24/7 pfoe, nee dus. Met een haakse bocht gaan we richting McDonalds, gelukkig is die wel te vertrouwen. Liever Donald dan de King. Ohnee, toch niet. Voor nu even dan.

12/2 Vandaag is het laatste dagje van de meiden en mijn Art Competitie. We staan samen lekker te zwoegen in de hitte, om 350 stukken kunst tentoon te stellen. Meer dan 70+ winnaars komen naar de Yacht Club, om hun prijzen in ontvangst te nemen. Trots op de kinders en trots op het eind resultaat, alleen maar blije koppies ☺ Ik zeg dag tegen Jilles en Jo, gek want ik ben bezig met het presenteren van de Prize Giving Ceremony. We doen een borreltje na bij de Yacht Club en eten bij Pineapple Pete met de nieuwe interns. Rob, Rut en ik doen aan onderkin training. Mijlpaal op trainingsgebied in de Caribbean! Daarna zingen we Happy Birthday met de snelheid van een op-hol-geslagen ventilator, voor iemand die niet jarig is. Ach, alles met een glimlach op ons gezicht.

Omi zal zeggen: ‘Je lacht en je bent niet eens jarig!’, en zo is het maar net!

  • 22 Februari 2017 - 11:55

    Nicole:

    Ja sas lacht veel, en is jarig (Geweest). Ja mop, de een-na-laatste visite is weer vertrokken. Je zult thuis -thuis wel weer erg moeten wennen aan het leven hier. Daar-daar is het altijd feest, en als het er niet is maak jij er wel een feestje van. Maar ik ken je en weet dat je thuis-thuis ook altijd zorgt dat het feest is! ik kijk er iig weer erg naar uit

  • 22 Februari 2017 - 12:11

    Nicole :

    Ik was nog niet klaar..

    Het eindproduct van je stage is in zicht. Je feest veel, maar ik weet dat je ook ontzettend druk-druk bent met je stage. Lieve sas, pas goed op jezelf en geniet! Ihvj.

  • 22 Februari 2017 - 16:39

    Reitse:

    Druk wat is druk je hebt bijvoorbeeld: luchtdruk, bandendruk, gasdruk, deze worden allemaal uitgedrukt in BAR, wat een toeval of niet....bardruk het kan allemaal.
    Maar maak je niet druk op je eiland, want al is de wereld om je heen razend druk die gedachte maak je zelf.
    EET GEZOND MET VEEL VITAMINES EN REGELMAAT.
    DAARBIJ ONGEVEER 8:00 UUR SLAAP PER DAG!!!
    Dan komt het allemaal wel goed.
    Een dikke kus op je koppie pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 14629

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: