Waarom moeilijk doen, als het samen kan! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Waarom moeilijk doen, als het samen kan! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Waarom moeilijk doen, als het samen kan!

Blijf op de hoogte en volg Sacha

14 Februari 2017 | Sint Maarten, Philipsburg

9/1 Ik voel me niet helemaal lekker, of te wel niet fit. Dit komt volgens vele omdat het kerst vakantie is geweest en alle toeristen hun ziektebacillen hier hebben achter gelaten. Ik denk dat dit gewoon het ontkennen is van slechte gewoontes. Veel feestjes, veel biertjes, weinig slaap, weinig fruit en nauwelijks beweging eist zijn tol op bepaalde momenten. Ach, al het gespeculeer maakt je in ieder geval niet beter, dus we gaan gewoon naar werk. Als ik bij Pap en Mams aan kom val ik als een blok in slaap, nu: veel feestjes, veel biertjes, meer slaap, weinig fruit en nauwelijks beweging.

10/1 Daf is echt zo ziek dat ze naar de dokter moet. Ik voel me direct minder ziek omdat ik weet hoe Daf er aan toe is. We zijn ongeveer 4 uur bezig om alles voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk zijn gelukkig alle medicijnen binnen. Ik draag de hele dag een zonnebril, net Elton John, mijn ogen zijn zo droog als de lucht in de Sahara. Ik ga iets eerder naar huis, thuis, zodat ik nog even kan slapen en iets fitter naar pap en mam ga. Eenmaal weer wakker volg ik de tips van mijn Caribbische-moeders op, veel sinaasappels, veel vitamine C. Meer sinaasappels worden verorberd dan dat ik ooit te voren heb gedaan. Ik voel me meteen een stuk beter, veel feestjes, veel biertjes, meer slaap, meer fruit en nauwelijks beweging, I can do this.

We gaan avond eten bij de Greenhouse want er is Lobster night [moeders: kreeft avond]. Mijn lobster-ontgroening was fascinerend en heerlijk! Zeker nog eens doen! We hebben een heerlijke avond, lachen en genieten van de lobsters.

11/1 Volgens mijn echte-mams moet ik inderdaad meer vitamine eten. Inderdaad Vitamine C, maar de tip: die kan je ook gewoon als tablet in nemen. Moeders kent me weer te goed.
[Deze dag was weer zo’n dag die niet in de boeken komt, omdat ik te druk was met al het leuks en vergeten ben op te schrijven wat we hebben gedaan. Laat ik zeggen, het was vast een hele leuke dag!]

12/1 Na werk ga ik met pap en mam naar Fat Boy Jimmy’s de lokale eet tent met de heerlijkste kip én aardappelsalade. Het enigste nadeel is dat de vuilnisbelt weer in de brand staat. Jaja, dat gebeurd als je geen overheid hebt. Dat Jimmy’s naast de vuilnisbelt staat. Jaja, klinkt onsmakelijk maar Philipsburg is naast de vuilnisbelt. En vooral dat de wind onze kant op staat. Dus we eten heerlijke kip in de lucht van verbrand plastic, ach weetje zo maken je zintuigen nog eens wat mee. Gelukkig kunnen we er hard om lachen. Ik lach nog harder, van geluk(!) want Ruub heeft een vakantie gewonnen bij 538! We gaan met Ruub, Flos, Vais en ik naar Chersonissos! Nu al zin in. Een leven in de zon is een zonnig leven!

Na het eten en het geluk gaan we naar toppers, de karaoke bar! Helaas krijg ik pap en mam niet zo ver om te gaan zingen, maar het genot van de stem van andere mensen is heerlijk. Lekker uitlachen en dan bedenken dat je zelf veel slechter bent!

13/1 Even alle puntjes op de i zetten want morgen is Beach Clean Up dag! Na werk doe ik eens geen borrel bij de Yacht Club en ga meteen naar pap en mam, ja: alle minuutjes worden benut. We eten bij 3 amigos, Mexicaans. Lekker! Tijdens het eten worden we verrast met carnavals muziek, de vrouwen van het casino geven een showtje. Veren, dansende mensen, de hele tierelantijn hangt eraan. Echt knap!

14/1 Beach Clean Up dag! Om 6:30 opstaan. Hier ben ik al heel lang mee aan het werk! Het is een denderend succes, meer dan 100 kinderen die helpen en meer dan 150 mensen die aanwezig zijn gedurende de dag. Samen met alle toppers, die mij komen helpen uit het stage huis, vieren we deze dag. 650 KILO afval! Best een beetje trots ☺ Ik stuur meteen de press-release eruit, zodat deze morgen in de krant kan. Na het harde werk en een biertje gaan we naar Karakter, chillen en eten we bij Taco Macho, lekker!

In de late uurtjes ga ik naar Soggy Dollar, white sensation! DJ Dyna was in de house, dus daar moesten we natuurlijk heen. Nou eigenlijk was DJ Dyna niet zo’n spektabel maar was de afsluitende-vervangende-act achteraf veel leuker! Maar het was heerlijk, allemaal in het wit, een ijskoud heineken biertje en allemaal bekenden. Wat wil een mens nog meer i een mensen leven.

15/1 Nadat ik ben ‘uitgeslapen’ ik wordt weer veel te vroeg wakker ga ik langs vaders en moeders. Ze blijken natuurlijk nog eerder wakker te zijn als mij, dus er is niemand thuis. Samen met mijn water wacht ik op Maho, waar pap en mam na een tijdje ook heen komen. Samen gaan we naar Mullet Bay waar we echt relaxen, gewoon echt een dagje helemaal niks doen! LOVE IT. Op het bodyboard lekker de zee in. Pap heeft een onbekend talent ontdekt. En mam, ja mam die kan gewoon heel goed zwemmen. Hahaha. We gaan uiteten bij Rum en Peas, een nieuwe [serieus fancy tent, man uit Amsterdam heeft het opgericht]. We hebben echt lekker gegeten, lekkere cocktails en daarna duiken we ons bedje in. Zo’n heerlijke dag met familie, alsof ze hier altijd al zijn geweest.

Waarom moeilijk doen, als het samen kan