Zonne-energie - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu Zonne-energie - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Sacha Wouden - WaarBenJij.nu

Zonne-energie

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Sacha

02 December 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

21/11 Vandaag mega veel te doen op werk. De schoonmaakster op werk maakt de meest onverwachte grap uit haar carrière. Dit is inderdaad dezelfde schoonmaker waar ik een discussie mee had over dat ik niet geloof in god en niet in de duivel. Dat zij niet gelooft dat homo’s bestaan en niet begrijpt dat je niet perse in iets goddelijks moet geloven. Ach, om terug te komen op de grap (keep in mind: dit is een donkere mevrouw). ‘’Jij hebt dit weekend vast gefeest en ge-zon-t, je bent lekker bruin geworden zeg!’’. Om even terug te blikken, ik ben gister levend verbrand toen ik op blote voeten Pinel trotseerde. Na werk gaan we naar Red Piano’s (past goed bij mijn huidige huidskleur): Ierissie is jarig! We komen aan terwijl er super leuke muziek is, helaas is dit de pauze. Typisch. De werkelijke band speelt kei harde rock muziek. Tja, je moet er van houden zeg ik altijd maar.

22/11 Allan wilt Skypen, lekker broertje, ben blij dat je nog leeft! ☺ Thuis ga ik actief doen. Jaja, samen met Nouk gaan we 3x de brug lopen. Lopen als in lopen. We voelen ons haast gezond en om dit even op te heffen maken we Pancakes. Ja, je moet wel in St. Maarten shape blijven. Pancakes maken duurt veel te lang voor onze hongerige buikjes, maar gelukkig hebben we pannenkoeken voor een vol weeshuis gemaakt. Weeshuis: Nouk en Sas. Opperdepop!

23/11 Drukdrukdruk. Je vergeet haast dat het bijna kerst is. Je wordt enkel herinnerd aan kerst door de kerstliedjes op de radio en de lichtgevende rotondes op straat. Om het gevoel wat aan te wakkeren gaan we naar Almost Christmas een film in de bios. Biosverslaving: AAN. Gelukkig helpt de bios een handje mee met het kerstgevoel. Het is ongeveer -10C in de bios, ik heb geen trui mee en slippers aan. Als optie stop ik mijn voeten in mijn tasje. Lekker inventief. De film is trouwens lachwekkend maar de vrouwen achter ons zijn hilarisch! De mensen lachen echt hard op, er wordt werkelijk waar gegierd van het lachen, ik hou van dit land! Daarna gaan we naar de spelletjes hal om te ‘kijken’, maar natuurlijk komt het kind in ons naar boven en doen we onze tweede work-out van de week. Dé DANSPLAAT <3 . Thuis, blijkt dat Roosje niet kan slapen. Dus, Skype! Heerlijk: zo’n rusteloos Nederlands maatje ☺

24/11 Op werk bestel ik vliegtickets voor het media team, the race-committee en bezoekers. Thuis Skype ik met Fens, deze week is een heerlijk bij-teut weekje met mijn Nederlandse schatties. Ik haal eten bij de chinees en samen met Nouk gaan we langs Tims, die morgen al weg gaat.. Dus, na lang geklets (nooit te lang geklets natuurlijk) gaan we naar stagehuis. Tims moet natuurlijk wel een bier-waardig afscheid voor hij weg gaat!

25/11 Ik breng Tim weg naar het vliegveld, alle Horinezen zijn weer de Hort op. Ierissie en ik willen naar Saba, dus die vliegticket leg ik meteen vast. Ik rij terug in de file en de dag is zo-goed-als-om. Na het eten ga ik langs stagehuis. Maris en ik bedenken een te gek nieuw, vooral makkelijk, dobbelspel. [6= zelf drinken 1=uitdelen 3=omkeren]. Normaal zou ik zeggen: je kan niet altijd 6 gooien in het leven. Helaas voor Maris , ze gooit vandaag alleen maar 6 in het leven. Ik ben verstandig en ga over op de cola. Lekker: een bijna-alcohol-vrije-dag. In Soggy lijk ik haast wel aangeschoten van de cola. Ik denk dat de hoeveelheid suikers en te kort aan slaap hetzelfde effect hebben. Uiteindelijk ga ik naar huis, heerlijke avond.

26/11 Als ik wakker wordt Skype ik met Allie, eindelijk het koppie weer eens zien van wat ik vroeger graag niet wilde zien. Tijden veranderen. Daarna Skype ik nog heel even met Fientje. Ik moet snel door want ik ga kijken bij Petra&Fred, die een appartement verhuren voor paps en mams die al ‘bijna’ op bezoek komen. Eenmaal aangekomen blijkt alleen Fred er te zijn, Petra staat met een bordje ‘Sacha van der Wouden’ te wachten op Maho. Heerlijke miscommunicatie. Fred gaat Petra ophalen dus ik zit in een huis, van onbekende mensen, maar doe alsof ik me thuis voel. W.A.T.E.R. N.O.D.I.G. Ik ga snel naar huis want vandaag is dé Poolparty bij de Loterie Farm. GE-WEL-DIG. Heerlijk weer, heerlijke mensen, heerlijke koude biertjes, heerlijke muziek, heerlijke dag. Het feestje is rond 20:00u afgelopen maar het voelt als 03:00u omdat het allang donker is en het bier rijkelijk heeft gevloeid. Thuis Skype ik nog met Jilles, ‘’Nee, niet te lang’’. Oeps, toch wel te lang.

27/11 Ik Skype nog even met Fiens en Daf, deze heerlijke mensen zitten nu in Noorwegen wat haast het tegenovergestelde is van alles wat hier is. Daarna komt Ierissie langs mij want we moeten nog een hotel en duiken boeken voor Saba. Het blijkt toch lastiger dan gedacht, dus schuiven we het probleem van ons af. Het is tenslotte zondag. Dus ZONdag ☺ We gaan naar Happy Bay, een strandje waar je alleen heen kan lopen en verder niks is. Dus we vullen een koelbox vol eten, drinken en ijs. Wanneer we beginnen aan de tocht blijkt onze koelbox toch wel erg zwaar. Ja, ijs weegt echt net zoveel als water. Als we aankomen zijn we Happy, wellicht dat het daarom Happy Bay heet. Ik denk dat iedereen Happy zou zijn na zo’n helse tocht. Het is echt heel mooi! We beklimmen nog wat rotsen om op het beste uitkijkpuntje terecht te komen. Tuurlijk verwonden we ons zelf. Maar ach, littekens laten zien dat je hebt geleefd toch?! Samen met Lies, Nouk en Ierissie genieten we de hele dag van de het strand, hebben we een heerlijk meiden dagje en liggen we in de zon zo lang we het volhouden. Even opladen.

Wie niet in zonne-energie gelooft, moet er eens in gaan liggen.

  • 02 December 2016 - 18:34

    Nicole :

    Hee Sassie, wat een gezelligheid WEER! En nu lekker op weg naar een soort van vakantie-tje naar Saba! Duiken..... heel veel pleizier ! Enne.. Doe voorzichtig. :-) . Tijd vliegt voorbij maar voor mij kan het niet snelgenoeg gaan. Tot over 32 dagen. Xxx mam

  • 06 December 2016 - 20:01

    Linda:

    Hallo Sas, Tim is inmiddels weer veilig thuis. Wat heeft hij het fantastisch gehad. Door zijn verhalen en foto's heb ik een nog beter beeld gekregen van het leven daar. Genieten hoor!
    Ik zal je verslagen blijven volgen. Erg leuk. De groetjes van ons allen. Liefs Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Houd van reizen, van nieuwe mensen, van mooie plaatsjes en veel gezelligheid.

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 14688

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 07 April 2017

Sas wordt Sint Maartenaar

Landen bezocht: